vrijdag 27 februari 2015

Sticky chocolate brownie


De afgelopen weken was ik minder gemotiveerd om suikervrij te blijven eten. 
Niet dat ik al ben gaan scheppen bij de Jamin, het is gebleven bij me afvragen waarom ik zo streng ben voor mezelf.
Steeds opletten wat er in bepaalde gerechten of voedingsmiddelen zit, iedere zaterdag zelf brood bakken, geen toetje als ik uit eten ga........Ik vraag me af of het me alles wel waard is. 
En met alles bedoel ik de voordelen die er voor mij zitten aan suikervrij eten: veel meer energie, de hele dag door en een gezonder lichaam (wat echt te merken is!).

En toch, ik heb mijn motivatie weer gevonden! Zie de afbeelding hierboven!
Zonder suiker en met veel groenten. Al zou je dat niet zeggen.......toch?!

Nodig:
* 225 gram gekookte rode bieten, 125 gram kokosolie, 100 gram dadels zonder pit, 100 gram amandelmeel, 1 eetlepel honing, 2 eieren, 50 gram cacaopoeder 1 theelepel baking soda

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Rasp de bietjes zeer fijn. Smelt de kokosolie (niet te warm!). Pureer de dadels in de keukenmachine of met de staafmixer.
Doe alle ingrediënten, behalve de cacao, bij elkaar in de keukenmachine en mix gedurende
5 minuten. Zeef als laatste de cacao boven het mengsel en schep dit er door heen.
Stort het geheel in een rechthoekig bakblik dat je van te voren in hebt gesmeerd met wat gesmolten kokosolie.
Ongeveer 35 minuten bakken.
Let op: het heeft geen zin om met een houten prikker te kijken of de brownie al gaar is. Er al zeker deeg aan de prikker blijven kleven.

Wanneer de brownie afgekoeld is, kun je er wat gesmolten chocolade (92%) over heen druppelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten