woensdag 11 februari 2015

Samen




Wanneer ik zo rond vijf uur de mededeling breng: 'Ik ga koken', is er meestal wel één van de kids die vraagt of hij of zij mag komen helpen? 
Daar ben ik blij om, want ik vind het belangrijk dat mijn kinderen zelf leren koken om later voor zichzelf te kunnen zorgen. Maar ook om ze bewust te maken van het eten dat ze ieder avond op hun bord hebben liggen. 
Alleen soms heb ik zin om zelf, zonder 'hulp' van de kids, het eten te maken. Het kost toch wat meer tijd en energie om het samen met een peuter van drie jaar te doen. 
In het weekend is er vaak meer tijd en ruimte om samen te koken. 
Of te bakken, zoals ik afgelopen weekend samen met Jonah deed.


Nodig (voor +/- 14 koekjes)
* 150 gram havermout, 50 gram bloem, 100 gram boter, 2 eetlepels honing, 1 theelepel bakingsoda, snufje zout, eventueel 1 ei















Verwarm de oven voor op 175 graden.
Meng alle ingrediënten door elkaar.
Je kunt een ei toevoegen om de koekjes wat steviger te maken. Zonder ei zijn ze wat brosser, maar voor mij stevig genoeg.
Vorm ronde balletjes en druk die plat op een bakplaat bekleed met bakpapier.
Bak de koekjes in het midden van de oven, tot ze goudbruin zijn (ongeveer 20 minuten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten