zaterdag 22 februari 2014

Zoetsappige tomatensaus




Pakjes en potjes gebruik ik bijna niet meer. Ik vind het leuk, en ik denk dat het gezonder is, om zelf te maken. 
De kinderen vonden mijn zelfgemaakte tomatensaus te zuur. In de potten kant-en-klare tomatensaus en pastasauzen zit bijna altijd suiker toegevoegd. Ik voeg nu wat stevia, palmbloesemsuiker of agavesiroop toe voor een wat zoetere saus.

Nodig:
* 6 rijpe tomaten, 1 ui, teentje knoflook, olijfolie, zout, peper, oregano, mespuntje stevia of thl. palmbloesemsuiker of thl. agavesiroop

Ontvel de tomaten. Hoe dat moet zie je hier.  Snij de ontvelde tomaten in blokjes.
Verhit een scheut olijfolie in de pan. Hak de ui en het teentje knoflook in kleine snippers en fruit beiden in de olie. Voeg dan de tomatenblokjes toe en breng zachtjes al roerend aan de kook.
Neem de pan van het vuur en pureer het geheel met een staafmixer.
Voeg vervolgens de rest van de ingrediënten toe: zout, peper, oregano en het 'zoetje'.
Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten